Usługi MaroCar: Spawanie aluminium

Usługi MaroCar: Spawanie aluminium

Aluminium zyskuje na popularności w wielu zastosowaniach w przemyśle motoryzacyjnym, ponieważ producenci starają się zapewnić poprawę efektywności paliwowej bez poświęcania integralności pojazdu lub osiągów.


Ponieważ aluminium może być stosowane przy cieńszych średnicach, a jednocześnie zapewnia wysoką wytrzymałość, materiał ten może pomóc producentom samochodów zmniejszyć całkowitą masę pojazdu, aby spełnić te coraz bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące oszczędności paliwa.

Aluminium jest często używane do produkcji ram i paneli nadwozia, zwłaszcza w większych pojazdach, a obecnie niektórzy producenci samochodów wytwarzają całe nadwozia z aluminium (np. Ford F-150 z 2015 r. W całości z aluminium). Ta zmiana sprawia, że ​​spawanie aluminium staje się rosnącym rynkiem również w naprawach karoserii samochodowych, ponieważ pojazdy w eksploatacji nieuchronnie będą wymagały naprawy.

Spawanie cienkiego aluminium, takiego jak stosowane w wielu zastosowaniach motoryzacyjnych, wiąże się z kilkoma wyzwaniami. Problemy te są trudne do rozwiązania dla doświadczonych spawaczy aluminium, a tym bardziej dla techników karoserii, którzy mogli nie mieć wcześniejszego doświadczenia w spawaniu aluminium.

Aby sprostać tym wyzwaniom, ważne jest, aby używać sprzętu i materiałów eksploatacyjnych zaprojektowanych specjalnie dla aluminium i pamiętać o kilku najlepszych praktykach, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu podczas spawania aluminium do napraw samochodowych.


Główne wyzwania związane ze spawaniem cienkiego aluminium to wypaczenie, odkształcenie i przepalenie.

Ponieważ aluminium szybko oddaje ciepło z dala od obszaru spawania, utworzenie jeziorka spawalniczego wymaga więcej energii niż podczas spawania stali. Jednakże, ponieważ aluminium ma stosunkowo niską temperaturę topnienia, cienkie odcinki aluminium są również szczególnie podatne na przepalanie i wypaczanie. Dlatego kontrolowanie dopływu ciepła podczas procesu spawania ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania tych problemów.

Innym częstym problemem podczas spawania aluminium jest podatność na podawanie drutu aluminiowego, który jest bardziej miękki i może być trudniejszy do przepuszczenia przez pistolet niż inne spoiwa. W zależności od zastosowania i konkretnego drutu aluminiowego do spawania tego materiału może być konieczne użycie pistoletu szpulowego, uchwytu push-pull lub standardowego uchwytu MIG. Stosowanie drutów o większej średnicy może pomóc zapewnić bardziej równomierne podawanie drutu i zmniejszyć ryzyko ptasiego zerwania na rolkach podających. “Birdnesting” to splątanie drutu między rolką napędową a wkładką. Usunięcie go wymaga od operatora spawalniczego przerwania spawania, przecięcia drutu, wyrzucenia go z uchwytu i ponownego wprowadzenia nowego drutu przez linię, co sprawia, że ​​rozwiązanie tego problemu jest czasochłonne i kosztowne.


Ponieważ coraz więcej producentów samochodów używa aluminium w pojazdach, a spawanie aluminium w naprawach karoserii samochodowej staje się coraz bardziej powszechne, warsztaty będą musiały szkolić techników i / lub operatorów spawalniczych, którzy zazwyczaj nie spawali materiału w zakresie prawidłowych technik, ustawień źródła zasilania i parametrów spawania. Osoby dokonujące napraw będą również musiały uzyskać certyfikat spawalniczy na pojazdach aluminiowych lub pojazdach z elementami aluminiowymi.

Oprócz szkoleń pracowników warsztaty samochodowe powinny być przygotowane do zainwestowania w nowy sprzęt przeznaczony specjalnie do spawania aluminium, ponieważ materiał ten staje się coraz bardziej powszechny w branży.


COMGRAF